Advarsel – her er mit lange forløb efter HPV-vaccinering i 2008

Advarsel – her er mit lange forløb efter HPV-vaccinering i 2008

Af Rayan Abou Saway – nu 23 år

 

Min historie startede da jeg 12 år gammel hører om andre piger der får HPV-vaccinen og lærerne på skole underviser om den. I oktober 2008 tager jeg kontakt til min læge angående HPV-vaccinen og hun anbefaler den selvfølgelig. På INTET tidspunkt gennem denne samtale fik jeg nogle oplysninger omkring bivirkninger. Det eneste samtaleemne var hvorfor det var godt for mig at få denne vaccine. De resterende 2 vacciner fik jeg over de næste 6 måneder.

Derefter kører alt som det skal, indtil starten af 2015. Jeg begynder at få nogle problemer med maven som jeg aldrig har oplevet før. Min mave blev voldsomt oppustet, på trods af at jeg ikke har nogle former for allergier. Derudover fik jeg også voldsomme smerter i den nederste del af maven, og samtidig var der tit blod i min afføring. Jeg blev flere gange kørt ud til lægevagten, hvor de ikke har kunnet forklare hvad det skyldes. Det eneste jeg fik at vide var: du er nok forstoppet, du har en irritabel tyktarm, tag nogle panodiler og sov på det. Men på et eller andet punkt kunne jeg jo godt mærke jeg ikke var forstoppet, og jeg har jo heller aldrig haft problemer med maven på den måde. I sommerperioden begyndte jeg at føle en trykken for mit bryst, vejrtrækningsbesvær, snurren i fingrene og en konstant uro i min krop. En følelse som jeg aldrig før har haft eller har kendt til. Jeg tager til egen læge, da jeg bliver bekymret for min tilstand og jeg får konstateret angst. Dét i sig selv er ikke et problem, men hvordan er denne her angst pludselig opstået? Jeg vil selv beskrive mig selv som en pige der har haft et ”godt” liv, og har ikke været noget stort igennem som kunne medvirke til at jeg pludselig har fået angst. Jeg vælger at indse realiteten og lære at leve med denne angst, på trods af jeg stadig den dag i dag ikke kan forstå hvad det kommer af. Der går noget tid hvor min angst bliver værre og hvor jeg fortsat har problemer med maven, samt oplever en pludselig voldsom kløen og små prikker over hele kroppen – nældefeber.

I foråret 2016 var jeg på ferie i Libanon. Jeg får pludselig en ekstrem smerte i lænden som stråler ned i benet og kollapser. Jeg bliver med det samme kørt på hospitalet og får en sprøjte smertestillende. Gennem min ferie havde jeg næsten smerter hver dag og var nødsaget til at tage en masse smertestillende for at kunne holde smerten ud. Jeg kommer så hjem til Danmark, og får straks en tid hos min læge, hvor jeg forklarer hele situationen fra start til slut. Jeg bliver henvist til en scanning på sygehuset da man mistænkte en diskusprolaps, men det hele så åbenbart fint ud. Jeg havde dog fortsat en masse smerter, og fik at vide jeg skulle tage panodiler og ibuprofen. I juni 2016 tog situationen en drejning. Jeg havde haft voldsomme smerter gennem hele dagen og kunne ikke gå på toilet. Jeg ringer til lægevagten og bliver bedt om at komme ind, så jeg kunne blive undersøgt. De vælger så at indlægge mig af flere grunde: jeg havde for mange smerter, jeg skulle undersøges mht. min ryg og jeg havde åbenbart forhøjet levertal. Jeg bliver indlagt en hel uge, hvor jeg fik foretaget en masse scanninger og blodprøver. Det hele så normalt ud og man kunne ikke rigtig forklare hvad grunden var til de her voldsomme smerter og forhøjede levertal. Panodiler og ibuprofen var ikke tilstrækkelige til at smertedække mig længere. Jeg går fra et smertestillende produkt til det næste Gabapentin, Lyrica, Klorsozaxon, Tradolan, Naxoproxen. Nogle får jeg allergiske reaktioner af andre stopper med at virke efter noget tid. Jeg har flere gange haft ringet til lægevagten, desperat for at få nogen form for hjælp. Nogle gange ville de gerne kigge på mig, andre gange fik jeg at vide at jeg skulle bide smerten i mig, da de ikke kan gøre noget for mig. Mine rygsmerter har nu stået på i halvandet år, og min tilstand er forværret siden start. Det er så voldsomt, at jeg er blevet afhængig af Dolol, da jeg ikke kan gennemføre en dag uden dem uden smerter.

Alt i alt har min tilstand gennem de sidste to et halvt år været som en blokade for mit liv, og jeg kan ikke forstå hvordan mit liv har taget sådan en drejning. Jeg er blevet begrænset i mange ting, som jeg før ville kunne klare uden nogle som helst problemer. Jeg er blevet en meget indelukket pige, og jeg føler ikke jeg kan håndtere tingene mere. Min angst begrænser mig i mange ting og det gør mine rygproblemer især også. Mit levertal stiger og falder i perioder, og man kan til den dag i dag ikke forklare hvorfor. Jeg mistænkes for at have udviklet en depression, da alle disse ”sygdomme” har begrænset mig så meget de sidste 2 år. Af lægerne får jeg indirekte at vide at jeg overtænker tingene og gør dem værre end de egentlig er og får tilbudt fysioterapi, behandling på rygcenter som ikke virker. Jeg er bekymret for min fremtid, da jeg konstant har en frygt for at der vil dukke noget nyt og uforklarligt op. Alle de ovennævnte ting som jeg fejler, står på listen under bivirkninger af HPV-vaccinen. Det kan UMULIGT være et tilfælde at en sund og rask pige som mig, pludselig fejler så mange ting. Derudover kan det umuligt være et tilfælde at alle disse sygdomme er bivirkninger af denne vaccine. Jeg håber at min historie kommer ud til så mange som muligt, da systemet burde tage ansvar for at have ødelagt mit liv pga. HPV-vaccinen. Derudover håber jeg min historie vil fungere som en advarsel til andre piger om ikke at få denne vaccine, da I udelukkende ødelægger jeres egen krop. Set tilbage i dag ville jeg aldrig have takke ja til at få denne vaccine, hvis jeg havde fået oplyst alle bivirkningerne. Jeg skal alene tage konsekvensen for mit valg og jeg føler mig i høj grad svigtet.

Professor Romain Gherardi har i sin forskning påvist, at bivirkninger fra aluminiumsholdige vacciner kan forekomme langt senere; op til 12 år efter sidste vaccination kan det måles i biopsier hos berørte personer.

Gherardi, R.K & Authier, F. (2012). Macrophagic myofasciitis: characterization and pathophysiology. Lupus 21(2) 184-189.

http://www.vaccinesafetyconference.com/gherardi.html